Uważam, że kierownik jest na tyle ważną osobistością, że powinien umieć się umiejętnie zachować w każdej sytuacji. Nie ważne, czy mówimy tu o kierowniku sklepu spożywczego czy kierowniku produktowym. Kierownik posiada jakiś stopień odpowiedzialności za pracę innych, wydaje polecenia, dlatego jego zachowanie powinno być jak najbardziej racjonalne, celowe i odpowiednie. Zastanawiając się nad postawą idealnego kierownika nie trudno dojść do wniosku, że kierownik nie powinien przeklinać, krzyczeć czy niesprawiedliwie oceniać swoich pracowników. Wobec każdego powinien postępować tak samo i nie wyróżniać nikogo z podwładnych. Oczywiście, jednych można lubić bardziej niż innych, co jednak nie oznacza, że tych lubianych możemy nagradzać i chwalić, podczas gdy ci mniej sympatyczni dostają jedynie ochłapy.
Pracując jako kierownik ds. produktu Olsztyn dobrze wiem jak mam się zachowywać i jaki powinienem być, jednak muszę przyznać, że nie zawsze mi to wychodzi. Nic nie poradzę na to, że lepiej rozmawia mi się z osobami, które lubię, dlatego częściej przychylam się do ich próśb lub biorę ich sugestie do siebie. Staram się jednocześnie doceniać pracę innych osób i na nowe pomysły patrzeć tak, jakby należały do moich ulubieńców. Nie jestem w stanie osiągnąć ideału w byciu kierownikiem produktu, jednak bardzo się staram. Mam nadzieję, że nie wychodzi mi to tak źle i moi podwładni mnie lubią lub przynajmniej tolerują – tak jak ja ich.