Praca kierownik produktu Praca kierownik produktu
  • Strona główna
  • Oferty pracy
  • Kompendium
    • Charakterystyka zawodu
    • Cztery cechy dobrego product managera
    • Na co uważać
    • O stanowisku kierownika
    • Pensja pensji nie równa
    • Podstawowe zadania product managera
    • Zakres obowiązków product managera
  • Wiadomości
    • Indywidualne nastawienie
    • Informacje o zawodzie
    • Nauka i kursy
    • Rynek pracy
    • Sprzedaż
Praca kierownik produktu
Kierownik produktu / Informacje o zawodzie kierownika produktu / Wprowadzenie produktu

Wprowadzenie produktu

Dodała Lidka wInformacje o zawodzie kierownika produktu

Product Manager czyli inaczej kierownik produktu to osoba, której praca sprowadza się praktycznie do jednego – do sprzedaży. Kierownik ds. produktu Świdnica to osoba, która w umiejętny sposób znajdzie i wprowadzi na rynek taki produkt, który znajdzie uznanie wśród szerokiej rzeszy klientów i spowoduje zwiększenie obrotów firmy.

z86Działanie marketingowe, związane także z wprowadzaniem i monitorowaniem „życia” produktu, można podzielić na dwie zasadnicze części:

  • po pierwsze, dotyczy ono wyznaczania celów rynkowych przedsiębiorstwa oraz określenia grupy potencjalnych nabywców produktu firmy;
  • po drugie, skomponowanie mieszanki marketingowej.

Zacząć należy od zbadania rynku. Decyzje podjęte na tym etapie mówią o rodzaju strategii, charakterze promocji, kanałach dystrybucji i sposobie sprzedaży. Dzięki badaniom rynku firma będzie mogła ustalić, jaki produkt sprosta wymaganiom klientów, czy w ogóle jest on potrzebny, czym powinien różnić się od swojego poprzednika, dla kogo ma być przeznaczony itp.

Pamiętajmy, że strategia wprowadzania przez firmę nowego produktu musi łączyć nowe produkty ze starymi technologiami i rozwiązaniami. Proces wprowadzania produktu na rynek można podzielić na konkretne etapy:

Etap I – wstępne oszacowanie idei (aby były adekwatne do celów firmy);

Etap II – faza rozwoju, czyli przekształcenie idei w prototyp, który poddaje się testowaniu. Po pozytywnej ocenie produkt podlega komercjalizacji, czyli przejściu do masowej jego produkcji;

Etap III – wejście produktu na zbadany wcześniej rynek;

Etap IV – faza akceptacji produktu (jak wiadomo różni odbiorcy różnie reagują na produkt, ważne aby większości się spodobał).

  • Karaoke z podwładnymi
    Poprzedni WpisKaraoke z podwładnymi
  • Następny WpisJak zwiększyć sprzedaż produktów?
    Karaoke z podwładnymi

Dodaj komentarz (Anuluj odpowiedź)

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*
*

Najnowsze oferty pracy:

    18.03.2023

    Menedżer ds. produktu

    Firma: Powiatowy Urząd Pracy we Wrocławiu

    Lokalizacja: dolnośląskie / Wrocław

    Więcej

    18.03.2023

    Product Manager / Product Portfolio Manager

    Firma: Nowy Styl

    Lokalizacja: podkarpackie / Jasło

    Więcej

    18.03.2023

    Product Manager ds. urządzeń klimatyzacyjnych

    Firma: ROTENSO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

    Lokalizacja: śląskie / Ruda Śląska

    Więcej
Więcej ofert pracy

Praca w miastach

  • Praca Stalowa Wola
  • Praca Krasnystaw
  • Praca Rybnik
  • Praca Goleniów
  • Praca Gryfino

Ogłoszenia

Praca

Aktualności

  • Indywidualne nastawienie kierownika produktu
  • Informacje o zawodzie kierownika produktu
  • Kierownik produktu: sprzedaż
  • Nauka i kursy kierownika produktu
  • Rynek pracy w zawodzie kierownika produktu
Kierownik produktu

Ostatnie wpisy

  • Kreatywność jest w cenie
  • Zarządzanie projektem
  • Gdy trzeba interweniować
  • Umiejętności zarządzania
  • Kierownik we własnej firmie

Komentarze

  • Piotrek - Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Anka85 - Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.