Zwiększenie sprzedaży produktów bankowych w znacznej mierze zależy od wyboru metody wzmocnienia strategii sprzedaży. Wybrana metoda powinna zależeć od bazy klientów i poziomu umiejętności pracowników banku. Od czego w takim przypadku powinniśmy zacząć?
WYKORZYSTANIE ZADOWOLONYCH KLIENTÓW
Klienci, którzy są zadowoleni z dotychczasowej obsługi są doskonałym przekaźnikiem informacji o profesjonalizmie i doskonałej obsłudze danego banku. Polecają jego usługi rodzinie i przyjaciołom. Dlatego warto dodatkowo zachęcić klientów do promowania banku, oferując im w zamian specjalne usługi, produkty, promocje, karty upominkowe czy bony.
NOWY KLIENT GENERUJE DUŻE KOSZTY
Jak podaje harvardzka pracownia badań rynkowych, proces pozyskania nowego klienta jest od 2 do aż 20 razy droższy niż uzyskanie stałego klienta, dlatego warto, by pracownicy pogłębiali dobre relacje z obecnymi klientami i dbali o nich jak najlepiej, kierownik ds. produktu.
ODPOWIEDNI SYSTEM MOTYWACYJNY
Pracownicy mający dobrą motywację pracują o wiele lepiej i wydajniej. Pracodawcy powinni zapewnić im odpowiednie nagrody, do których mogliby dążyć i tym samym zwiększać przychody banku.
PROMOWANIE NOWYCH PRODUKTÓW
Klient nie jest wszechwiedzą. Jeśli pracownik nie poinformuje go o dostępności nowych produktów, w życiu nie domyśli się, że takie istnieją. Warto więc dowiedzieć się nieco więcej o nowych i ciekawych produktach, by później umieć je odpowiednio zareklamować.