Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.

potrzeba klientaCzy Twoim zdaniem kupujesz samochód, smartfona, kawę, kurtkę, szminkę, czekoladę, proszek, perfumy, kolczyki, krem do rąk, kubek termiczny, potrawę? Zastanów się dobrze. Być może przy dłuższej refleksji wpadniesz na prawdziwy produkt, który kupujesz. Specjalista, który wprowadza nowy produkt na rynek, z pewnością bezbłędnie odpowie na to na pozór podchwytliwe pytanie. Odpowiedzi zatem będą następujące, zamiast samochodu kupujemy porządne przyspieszenie, zamiast smartfona – szybkość działania systemu, Nie za kawę, lecz aromat i pobudzenie płacimy, nie szminka nas interesuje, tylko intensywna przykuwająca uwagę czerwień, nie kupujemy czekolady, tylko rozpływający się w ustach smak, nie za proszek płacimy, tylko za czyste ubrania, nie kupujemy perfum, tylko pięknie rozwijający się zapach, nie za kolczyki płacimy krocie, tylko za błysk i elegancję, nie interesuje nas krem do rąk, tylko gładka skóra, nie chodzi o to, żeby kupić kubek termiczny, lecz o możliwość picia ciepłej herbaty niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy i w końcu nie potrawę kupujemy tylko niesamowity smak.

Czy teraz już jasne jest jaki jest faktyczny produkt, w który się zaopatrujemy? Dokładnie tak, to za zaspokojenie naszych potrzeb, jesteśmy w stanie wydać w jednej chwili nasze ciężko zarobione pieniądze. Specjaliści od tworzenia reklam stają na rzęsach, żeby uświadomić nam, jak bardzo ich produkt spełni nasze potrzeby. Jeśli owe potrzeby zostaną uświadomione i trafią w nasze potrzeby – produkt zostanie zakupiony i cel marketingowca zdobyty. Jeśli natomiast potrzeby zostaną błędnie zidentyfikowane oraz określone, efekty będą marne zatem i dochody ze sprzedaży niezadowalające. Cóż wtedy firma musi zrobić? Chyba wycofać produkt, albo wprowadzić go na rynek w bardziej przemyślany sposób, albo… umieścić ofertę pracy na stanowisko Specjalisty ds. Produktu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *