Praca kierownik produktu Praca kierownik produktu
  • Strona główna
  • Oferty pracy
  • Kompendium
    • Charakterystyka zawodu
    • Cztery cechy dobrego product managera
    • Na co uważać
    • O stanowisku kierownika
    • Pensja pensji nie równa
    • Podstawowe zadania product managera
    • Zakres obowiązków product managera
  • Wiadomości
    • Indywidualne nastawienie
    • Informacje o zawodzie
    • Nauka i kursy
    • Rynek pracy
    • Sprzedaż
Praca kierownik produktu
Kierownik produktu / Informacje o zawodzie kierownika produktu / Zasada nr 3. przy wprowadzaniu nowego produktu: grupa docelowa.

Zasada nr 3. przy wprowadzaniu nowego produktu: grupa docelowa.

Dodała Lidka wInformacje o zawodzie kierownika produktu, Kierownik produktu: sprzedaż

segmentacja rynkuŻeby produkt, który firma wprowadza na rynek, znalazł swoich odbiorców, powinniśmy do nich trafić. Ale zanim to nastąpi, musimy szczęściu pomóc. Kolejnym bardzo ważnym krokiem, który musi wykonać Product Manager jest dokładne zbadanie rynku docelowego. Konieczne jest zatem zbadanie makrootoczenia oraz wykonanie segmentacji klientów.

To jaki będzie profil naszego klienta zależy od rodzaju oferowanego przez nas produktu usługi, ceny, lokalizacji, konkurencji. Segmentacja to jeden z najistotniejszych etapów wprowadzania produktu na rynek. Solidne odrobienie pracy domowej w tym zakresie zagwarantuje nam porządny start, ponieważ zrozumiemy kim są nasi klienci, a także kim z pewnością nie są. W wyniku dobrze przeprowadzonej segmentacji określamy naszych wartościowych klientów, oraz takich, który pozwalają firmie uzyskać niewielki zysk, a nawet takich, którzy generują jedynie koszty.

Korzyści wyodrębnienia grup klientów są następujące:

  • zwiększenie sprzedaży, poprzez skierowanie do właściwych klientów, we właściwym czasie,
  • oferowanie produktów i usług takich, jakich życzą sobie tego nasi klienci,
  • zbudowanie długofalowych i trwałych relacji z klientami oraz zdobycie ich lojalności
  • odpowiednie korzystanie z kanałów komunikacyjnych, a co za tym idzie wzmocnienie komunikacji z klientami.

Warto zaznaczyć, że nie każdy będzie naszym klientem. Firma, która starałaby się zgarnąć jak najwięcej klientów z rynku, musi przeprowadzić bardzo dużo czasochłonnych i drogich badań. Poza tym maksymalne skupienie swoich zasobów zarówno na klientach zostawiających duże pieniądze jak i tych, na których firma zarabia niewiele jest najzwyczajniej w świecie nieopłacalne.

analiza rynkuklienciKlientmakrootoczenieProduct Managerproduktryneksegmentacja rynku
  • Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
    Poprzedni WpisZasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Następny WpisZasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.
    Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.

Dodaj komentarz (Anuluj odpowiedź)

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*
*

Najnowsze oferty pracy:

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: podkarpackie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: dolnośląskie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie /

    Więcej
Więcej ofert pracy

Praca w miastach

  • Praca Łęczna
  • Praca Środa Śląska
  • Praca Kolno
  • Praca Grodzisk Wielkopolski
  • Praca Działdowo

Ogłoszenia

Praca

Aktualności

  • Indywidualne nastawienie kierownika produktu
  • Informacje o zawodzie kierownika produktu
  • Kierownik produktu: sprzedaż
  • Nauka i kursy kierownika produktu
  • Rynek pracy w zawodzie kierownika produktu
Kierownik produktu

Najnowsze wpisy

  • Kreatywność jest w cenie
  • Zarządzanie projektem
  • Gdy trzeba interweniować
  • Umiejętności zarządzania
  • Kierownik we własnej firmie

Komentarze

  • Piotrek o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Anka85 o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.