Kiedy chcemy zaproponować nową wartość dla klienta dokonujemy szeregu czynności. Definiujemy potrzeby, identyfikujemy regulacje prawne, przeprowadzamy segmentację rynku. Ale skupienie się na kliencie i jego potrzebach to nie wszystko. Sporą uwagę powinniśmy również skierować na konkurencję oraz jej działania. Dlaczego? W dzisiejszym poście postaram się odpowiedzieć na to pytanie.
Zakres zadań, jakimi musi zająć się Kierownik Produktu, jest ogrom. W końcu to on odpowiada za powodzenie nowego produktu wprowadzonego na rynek. Kiedy w grę wchodzi badanie, jakie produkty, usługi i rozwiązania oferują konkurencyjne firmy, Manager może spokojnie wydelegować zadania. Jeśli zarządza zespołem pracowników, którzy wykonują pracę możliwą do przesunięcia w czasie, spokojnie może wprowadzić im nowe obowiązki. Wielu pracowników Działu Marketingu posiada doświadczenie w researchu, dlatego poradzenie sobie z tym case’m nie powinno stanowić większego problemu.
Głównym źródłem pozyskiwania informacji jest oczywiście Internet. To tutaj znajdziemy wszystkie interesujące nas informacje. To już nie te czasy, kiedy informacje na temat działań konkurencji musieliśmy pozyskiwać z bliżej nieokreślonych źródeł.
Jeśli nie dysponujemy wolnymi zasobami ludzkimi w naszej organizacji, warto rozważyć opcję skorzystania z usług firmy outsourcingowej. Na rynku są bowiem wyspecjalizowane jednostki, które przeprowadzają badania w zakresie działalności przedsiębiorstw konkurencyjnych. Ich działalność nie ogranicza się tylko do zweryfikowania działań konkurencji, ale również zidentyfikowania wszystkich firm odpowiadającym profilem naszej działalności gospodarczej.