Praca kierownik produktu Praca kierownik produktu
  • Strona główna
  • Oferty pracy
  • Kompendium
    • Charakterystyka zawodu
    • Cztery cechy dobrego product managera
    • Na co uważać
    • O stanowisku kierownika
    • Pensja pensji nie równa
    • Podstawowe zadania product managera
    • Zakres obowiązków product managera
  • Wiadomości
    • Indywidualne nastawienie
    • Informacje o zawodzie
    • Nauka i kursy
    • Rynek pracy
    • Sprzedaż
Praca kierownik produktu
Kierownik produktu / Kierownik produktu: sprzedaż / Zasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.

Zasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.

Dodała Lidka wKierownik produktu: sprzedaż, Rynek pracy w zawodzie kierownika produktu

badanie działalności konkurencjiKiedy chcemy zaproponować nową wartość dla klienta dokonujemy szeregu czynności. Definiujemy potrzeby, identyfikujemy regulacje prawne, przeprowadzamy segmentację rynku. Ale skupienie się na kliencie i jego potrzebach to nie wszystko. Sporą uwagę powinniśmy również skierować na konkurencję oraz jej działania. Dlaczego? W dzisiejszym poście postaram się odpowiedzieć na to pytanie.

Zakres zadań, jakimi musi zająć się Kierownik Produktu, jest ogrom. W końcu to on odpowiada za powodzenie nowego produktu wprowadzonego na rynek. Kiedy w grę wchodzi badanie, jakie produkty, usługi i rozwiązania oferują konkurencyjne firmy, Manager może spokojnie wydelegować zadania. Jeśli zarządza zespołem pracowników, którzy wykonują pracę możliwą do przesunięcia w czasie, spokojnie może wprowadzić im nowe obowiązki. Wielu pracowników Działu Marketingu posiada doświadczenie w researchu, dlatego poradzenie sobie z tym case’m nie powinno stanowić większego problemu.

Głównym źródłem pozyskiwania informacji jest oczywiście Internet. To tutaj znajdziemy wszystkie interesujące nas informacje. To już nie te czasy, kiedy informacje na temat działań konkurencji musieliśmy pozyskiwać z bliżej nieokreślonych źródeł.

Jeśli nie dysponujemy wolnymi zasobami ludzkimi w naszej organizacji, warto rozważyć opcję skorzystania z usług firmy outsourcingowej. Na rynku są bowiem wyspecjalizowane jednostki, które przeprowadzają badania w zakresie działalności przedsiębiorstw konkurencyjnych. Ich działalność nie ogranicza się tylko do zweryfikowania działań konkurencji, ale również zidentyfikowania wszystkich firm odpowiadającym profilem naszej działalności gospodarczej.

Kierownik ProduktukonkurencjaManagernowy produktpracapracownicyzasoby ludzkie
  • Zasada nr 3. przy wprowadzaniu nowego produktu: grupa docelowa.
    Poprzedni WpisZasada nr 3. przy wprowadzaniu nowego produktu: grupa docelowa.
  • Następny WpisZasada nr 5. przy wprowadzaniu nowego produktu: benchmarking.
    Zasada nr 3. przy wprowadzaniu nowego produktu: grupa docelowa.

Dodaj komentarz (Anuluj odpowiedź)

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*
*

Najnowsze oferty pracy:

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: podkarpackie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: dolnośląskie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie /

    Więcej
Więcej ofert pracy

Praca w miastach

  • Praca Nysa
  • Praca Mrągowo
  • Praca Leszno
  • Praca Kolbuszowa
  • Praca Kraków

Ogłoszenia

Praca

Aktualności

  • Indywidualne nastawienie kierownika produktu
  • Informacje o zawodzie kierownika produktu
  • Kierownik produktu: sprzedaż
  • Nauka i kursy kierownika produktu
  • Rynek pracy w zawodzie kierownika produktu
Kierownik produktu

Najnowsze wpisy

  • Kreatywność jest w cenie
  • Zarządzanie projektem
  • Gdy trzeba interweniować
  • Umiejętności zarządzania
  • Kierownik we własnej firmie

Komentarze

  • Piotrek o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Anka85 o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.