Praca kierownik produktu Praca kierownik produktu
  • Strona główna
  • Oferty pracy
  • Kompendium
    • Charakterystyka zawodu
    • Cztery cechy dobrego product managera
    • Na co uważać
    • O stanowisku kierownika
    • Pensja pensji nie równa
    • Podstawowe zadania product managera
    • Zakres obowiązków product managera
  • Wiadomości
    • Indywidualne nastawienie
    • Informacje o zawodzie
    • Nauka i kursy
    • Rynek pracy
    • Sprzedaż
Praca kierownik produktu
Kierownik produktu / Kierownik produktu: sprzedaż / Zasada nr 5. przy wprowadzaniu nowego produktu: benchmarking.

Zasada nr 5. przy wprowadzaniu nowego produktu: benchmarking.

Dodała Lidka wKierownik produktu: sprzedaż

Jeśli już zdefiniujemy naszą konkurencję, musimy pod lupę wziąć wszystkie jej działania. Powinniśmy badanie konkurencjidokopać się do informacji, dlaczego klienci wybierają właśnie produkty / usługi tego konkretnego sprzedawcy? Dlaczego klienci są lojalni wobec tego konkretnego dostawcy? Jakie czynniki sprawiają, że klienci dokonują takiego wyboru? Które cechy produktu wywołują największe zadowolenia u klienta, a które mu zdecydowanie przeszkadzają? Co chcieliby zmienić w produkcie, żeby był idealny? Może jest coś, czego im brakuje?

Rolą Kierownika Produktu, powinno być w pierwszej fazie pracy – znalezienie odpowiedzi na te pytania. W drugiej fazie natomiast bardzo solidne zastanowienie się nad kluczowymi rozwiązaniami, które sprawią, że klient kupi od nas. Na samym początku bowiem nasuwa się pytanie czy mamy realną szansę na faktyczne konkurowanie? Czy mamy pomysł, na coś, co skutecznie wyróżni nas na tle konkurencji działającej na rynku. Czy w ogóle jesteśmy w stanie dorównać konkurencji? A może będziemy w stanie wyprodukować lepszy towar, pozbawiony wad produktu konkurencyjnego? I w końcu, czy produkt, który zaoferujemy klientom spełni ich wszystkie oczekiwania?

Żeby zebrać cenne dane dla firmy, Product Manager powinien wydelegować pracowników,  którzy przyjmą rolę faktycznych klientów konkurencji. Poprzez przetestowanie na sobie poziomu zadowolenia z produktów / usług konkurencji odpowiedzi na ww. pytania mogą przyjść same. Taki rodzaj pracy może być całkiem przyjemny, a korzyści – niebotycznie duże.

Kierownik ProduktukliencikonkurencjapracapracownicypracownikProduct Manager
  • Zasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.
    Poprzedni WpisZasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.
  • Następny WpisZasada nr 6. przy wprowadzaniu nowego produktu: Określ konkurencyjną wartość i model biznesowy.
    Zasada nr 4. przy wprowadzaniu nowego produktu: dokładne zbadanie konkurencji.

Dodaj komentarz (Anuluj odpowiedź)

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*
*

Najnowsze oferty pracy:

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: podkarpackie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: dolnośląskie /

    Więcej

    25.10.2022

    Product Manager (Systemy ochrony przed upadkiem z wysokości)

    Firma: SFS Group Sp. z o.o.

    Lokalizacja: kujawsko-pomorskie /

    Więcej
Więcej ofert pracy

Praca w miastach

  • Praca Legionowo
  • Praca Strzelce Opolskie
  • Praca Tarnów
  • Praca Ruda Śląska
  • Praca Ostrołęka

Ogłoszenia

Praca

Aktualności

  • Indywidualne nastawienie kierownika produktu
  • Informacje o zawodzie kierownika produktu
  • Kierownik produktu: sprzedaż
  • Nauka i kursy kierownika produktu
  • Rynek pracy w zawodzie kierownika produktu
Kierownik produktu

Najnowsze wpisy

  • Kreatywność jest w cenie
  • Zarządzanie projektem
  • Gdy trzeba interweniować
  • Umiejętności zarządzania
  • Kierownik we własnej firmie

Komentarze

  • Piotrek o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Anka85 o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.