Product Manager w kolejnym kroku wprowadzania nowego produktu na rynek, ma niemałe zadanie. Musi przeanalizować cechy, które posiada produkt konkurencji i zastanowić się, w jaki sposób podnieść wartość własnego produktu, aby był on wyraźnie konkurencyjny. Konieczne jest również określenie modelu biznesowego związanego z prowadzonymi działaniami.
Kierownik Produktu powinien zastanowić się nad końcową propozycją wartości. Bazować powinien m.in. na opiniach potencjalnych klientów oraz na obserwacjach działalności konkurencji.
Powinien rozważyć kanały dystrybucji. Pod rozwagę powinien wziąć uruchomienie własnego kanału dystrybucji, lub rozpoczęcie współpracy z takimi źródłami, które dystrybuują produkty komplementarne.
Powinien zostać określony również model dotyczący rozliczeń. W zależności od tego, kiedy oferowany przez nas produkt faktycznie będzie stanowił korzyść dla klienta, wówczas możemy ustalić termin rozliczenia. Chyba, że standardowo sprzedajemy produkt lub usługę, które od razu stanowią realną wartość.
W końcu niezbędną kwestią jest określenie najważniejszych źródeł przychodów i kosztów. Trzeba zastanowić się, skąd tak naprawdę czerpiemy przychody, a które działania sporo nas kosztują. Czy potrzebujemy aż taką kadrę pracowniczą? Czy może największe przychody otrzymujemy z reklamy? A może najwięcej kosztów generują działania związane ze sprzedażą?