Osoba pracująca na stanowisku kierownik produktu jest odpowiedzialna za koordynowanie wszystkiego, co ma związek z konkretnym produktem danej firmy. Jak łatwo wywnioskować – dana firma będzie zatrudniała tylu kierowników produktu, ile posiada konkretnych produktów lub ich grup.
Kierownik odpowiada przede wszystkim za nadzór strategii marketingowej produktu. Jego zadaniem jest głównie analizowanie raportów, poprawianie błędów i wsparcie merytoryczne dla pracowników odpowiedzialnych za marketing i sprzedaż. Wspiera również dział dystrybucji szukając dojść do tego, aby dany produkt mógł być dystrybuowany na jak największym obszarze.
Każdy produkt ma swoją własną linię marketingową. Jest ona dostosowania do potrzeb konkretnych klientów, chłonności rynku na dany produkt i do wielu innych aspektów. Zadaniem kierownika produktu będzie więc dokładna znajomość własnych produktów i kreatywne działania. Pozwolą one podsuwać pomysły na jeszcze głębsze wejście produktu w rynek. Pracownicy zatrudnieni na tym stanowisku są bardzo potrzebni w firmach nastawionych na bardzo szeroki zbyt. Głównie pracują w firmach o znanej już renomie i ich zadaniem jest utrzymywanie zainteresowania produktem na dotychczasowym poziomie, wdrażanie nowych kampanii promocyjnych.