Każdy zawód ma swoją specyfikę pracy. Czasem zależy ona od atmosfery w firmie i od ludzi, którzy tworzą zespół. Dużo częściej jednak specyfika pracy zależy od tego, co należy do obowiązków danej osoby.
I tak na przykład kierownik produktu ma pracę bardzo elastyczną, bez sztywnych ram czasowych. Koniecznym jego narzędziem pracy jest służbowy samochód i telefon. Często jego praca wymaga podróży bezpośrednio do odbiorcy jego produktu w celu wynegocjowania jak najlepszych dla siebie warunków eksponowania danego produktu w sklepie czy hipermarkecie.
Kierownik produktu jest odpowiedzialny za to, jaka kampania marketingowa produktu zostanie wdrożona oraz czy jest ona prawidłowo realizowana. Jeśli tak – wówczas przynosić będzie zyski. Jeśli zyski nie są zgodne z założeniami, wówczas jakiś element kampanii zawiódł i wymaga modyfikacji. Kierownik produktu musi ustalić, czy kampania ma odpowiedni zasięg i formę, a także czy nie zawiodły inne czynniki, na przykład gałąź dystrybucji. Tego ustalenia można dokonać wykonując różne telefony, sprawdzając raporty, przeprowadzając lub zlecając szczegółowe analizy oraz negocjując z kontrahentami nowe warunki. Praca ta jest więc dobrze płatna, satysfakcjonująca i pozwalająca na elastyczność.