Aby osiągnąć sukces zawodowy w niektórych branżach nie jest potrzebne wykształcenie wyższe. Wystarczy ambicja, chęć do pracy i umiejętność pokazania szefostwu, że się potrafi dużo więcej niż wymagają dotychczasowe obowiązki. Jednak nie da się ukryć, że studia wyższe dają dużo większe możliwości. Pozwalają poszerzyć nasz horyzont myślowy, uczą zgłębiania się w dany temat i samodzielnego zdobywania wiedzy.
Dlatego chcąc pracować jako kierownik produktu najlepiej jest mieć ukończone studia z zakresu marketingu i reklamy, by wiedzieć co w reklamie piszczy. Nie od razu jednak zostaje się kierownikiem. Wiele osób aby dostać się na to stanowisko, musiało rozpocząć od pracy przedstawiciela handlowego lub w dziale reklamy i marketingu. Dopiero z czasem nabranie większego doświadczenia pozwoliło na awansowanie na stanowisko kierownika produktu.
Stanowisko to wymaga dużej elastyczności i kreatywności. Z pewnością nie polega na wypełnianiu dokumentów od 8 do 16. Wymaga częstych kontaktów z kontrahentami, a także z innymi działami, aby sprzedaż danego produktu szła jak najsprawniej, i aby możliwy był jego rozwój. W tym zawodzie najłatwiej jest awansować na kierownika produktu właśnie z niższego stanowiska, na którym daliśmy się poznać jako sumienni, kreatywni i zaangażowani specjaliści.