Jednym z ciekawszych zawodów związanych z marketingiem i sprzedażą jest kierownik produktu. To osoba, która jest w pełni odpowiedzialna, od początku do końca, za nadzór nad strategią sprzedażową produktu lub grupy produktów danej marki. Aby pracować na tym stanowisku niezbędne są umiejętności marketingowe oraz znajomość rynku i zasad sprzedaży.
Osoba odpowiedzialna za sprzedaż produktów powinna być zorientowana w najnowocześniejszych środkach reklamy, takich jak media społecznościowe, i powinna umieć zrobić z nich pożytek. To jednak nie wszystkie zadania kierownika produktu. Sprawuje on nadzór nad dystrybucją oraz zapasami danego produktu w miejscach, w których są one sprzedawane – kontroluje, czy klienci zawsze będą mieli dostępność danego produktu.
W związku z tym musi często kontaktować się z przedstawicielami innych działów. Opracowuje strategie reklamowe, a raczej współdziała w ich tworzeniu z działem reklamy i marketingu. Musi dbać o monitorowanie opłacalności sprzedaży produktu, by w odpowiednim momencie zareagować i wdrożyć działania mające na celu podniesienie owej sprzedaży. Zatrudnienie znajdzie w dużych firmach handlowych, ale również usługowych, gdzie będzie dbał o jakość sprzedaży usług.