Praca przy kreowaniu, sprzedaży produktu jest niezmiernie ciekawa, dynamicznie zmieniająca swój kierunek i odpowiedzialna. To praca dla osób lubiących wyzwania. Kierownik produktu wytycza strategię rozwoju i kieruje zespołem pracowników, którzy ją realizują.
Zdarza się iż jedno wydarzenie na rynku, czasem losowe stwarza zagrożenie dla produktu i wówczas kierownik produktu musi reagować. Decyzje jakie podejmuje mogą zniweczyć ciężką pracę wielu osób, ale również uratować produkt. Zatem każda decyzja powinna być przemyślana, przeanalizowana. Mimo iż wielu pracownikom wydaje się że kierownik produktu nic nie robi to jednak monitoring pracy i przygotowanie na sytuacje kryzysowe, posiadanie opracowanych scenariuszy wydarzeń alternatywnych rozwiązań wymaga czasu i wkładu pracy. Jakby na to nie patrzeć wymaga też współudziału zespołu i doskonałego zarządzania, komunikacji.
Kierownikiem zespołu musi być osoba o odpowiednim doświadczeniu i otwartości umysłu. Nie można kreować produktu rutynowo. Każdy produkt powinien być inny, różny, ale i spełniać oczekiwania odbiorców. Kierownik produktu powinien wsłuchiwać się w swój zespół podwładnych jak i samych konsumentów. Dzięki temu decyzje będą trafniejsze, gdyż oparte na praktyce, niekoniecznie na suchych danych analitycznych i matematyce czy statystyce.