Wdrożenie nowego produktu na rynek wymaga przygotowań i planów, decyzji uwzględniających wiele zmiennych, między innymi cechy odbiorców, oczekiwania i potrzeby klientów. Zwykle zajmuje się nim zespół pracowników, którzy produkt inicjowali, zaprojektowali i znają go najlepiej. Jak każda grupa osób, personel wymaga odpowiedniego zarządzania.
To właśnie kierowaniem i nadzorowaniem prac nad produktem, jego tworzeniem, wdrożeniem i sprzedażą zajmuje się kierownik produktu. Jest on odpowiedzialny za produkt, jego sukces lub porażkę na rynku. To od kierownika zależą kolejno podejmowane decyzje co do reklamy produktu, form i kanałów sprzedaży. Również kierownik produktu decyduje o rozwoju produktu lub jego zmianie, modyfikacji.
Wbrew założeniom zadania te nie są łatwe. Prócz decyzyjności kierownik musi wykazać się również umiejętnościami zarządzania, kierowania pracą ludzi. Mając to na uwadze nie może być to byle kto. Kierownik winien także znać produkt bardzo dobrze, co utrudnia zadanie awansowania jednego z pracowników zespołu produktowego.