Wprowadzenie produktu na rynek, jego kreacja i ewentualne szybkie dostosowanie do potrzeb rynku to niezwykle stresujący czas. Jednak zanim kierownik produktu przejdzie do etapu fizycznego wypuszczenia produktu na rynek do sprzedaży, warto zaznaczyć, że przygotowanie produktu, jego opracowanie, testy, reklama wymagają o wiele więcej pracy i czasu.
Dlatego często kierownik produktu zajmuje się wyłącznie jedynym produktem. Ten ogrom pracy wymaga koordynacji pracy wieloosobowego zespołu pracowników różnych specjalizacji. Począwszy od techników i inżynierów sprzedaży przez grafików, marketingowców aż po personel obsługi posprzedażnej. Wszystko musi być przemyślane, aby klient nie mógł nas zaskoczyć. Dlatego też przygotowywane są certyfikaty zgodności, normy, testy jakościowe, próbki zainteresowania klienteli, wybór grupy docelowej i wiele innych działań.
Mimo wszystko zawsze o czymś się zapomni i zadaniem kierownika produktu jest natychmiastowa reakcja na braki w trakcie wprowadzenia produktu. Na dalszym etapie zaś kierownik produktu podejmuje decyzje o wszelkich korektach i zmianach w wyglądzie, cenie, opakowaniu produktu itp.