Mianowanie pracownika kierownikiem produktu obejmuje proces opracowania, wprowadzenia do produkcji i na rynek sprzedaży produktu. Czasem kierownik produktu pozostaje z produktem znacznie dłużej rozwijając go i modyfikując względem potrzeb klientów, grup odbiorców.
To ważna wskazówka dla wszystkich którzy pragną zająć stanowisko kierownika produktu w firmie. Bardzo często zamiast produktu jest usługa. Dzięki byciu od początku do końca z danym elementem strategii sprzedaży można czuć satysfakcję kiedy produkt odnosi sukcesy, zaczyna być znany, lubiany, kiedy kreowana jest moda na niego.
Co więcej wielu kierowników traktuje produkty przez siebie wymyślone, wdrożone jak swoje dzieci. Po latach wiele z tych produktów nadal jest w sprzedaży co dodaje im dumy i satysfakcji z własnej ciężkiej pracy jaką przeszli u samego początku danego produktu. W wielu przypadkach to ciekawe historie.
Tym samym praca kierownika produktu może być bardzo ekscytująca, interesująca. To praca dostępna w wielu branżach, specjalizacjach. Co więcej skierowana nie tylko do kierowników ale i osób niższego szczebla obu płci.