Kadra kierownicza to zazwyczaj osoby z wieloletnim stażem niekoniecznie w tej samej firmie, ale co najmniej branży. Niemniej siwy włos na głowie o niczym nie świadczy, często coraz młodsi pracownicy sprawdzają się na kierowniczych stanowiskach lepiej niżeli starsi z wieloletnim i rozległym doświadczeniem.
Niestety młodym pracownikom często brak jest doświadczenia, to jedyna w zasadzie przeszkoda w szybkim awansie na stanowisko kierownika produktu. Niestety nie zawsze warto jest ryzykować. Doświadczenie gwarantuje pomyślność produktowi, jego brak zaś może prowadzić do kryzysów, porażek i start, jednak z pewnym ryzykiem może też wpłynąć na sukces.
Młody kierownik produktu to bez wątpienia świeża energia, umysł, kreatywność, zaangażowanie. To często innowacja w procesach typowych, innowacja wpływająca na poprawę wizerunku, funkcjonowania firmy, pracowników. Mimo to pracodawca musi zdobyć zaufanie do młodego kierownika, który pracuje nad nie swoimi czynami. Oceniając osiągnięcia kierownika można wnioskować iż jest to osoba na właściwym stanowisku lub wręcz przeciwnie.