Każda praca, każde stanowisko wymaga organizacji. W wielu przypadkach to zadanie pracownika jako samodzielnego kierownika. Co więcej, w przypadku kierownika musi on zorganizować nie tylko sobie pracę i stanowisko, ale również swojej załodze za którą jest odpowiedzialny. Co więcej również w przypadku kierowania rozwojem produktu to praca zespołowa. Cały czas trzeba mieć na uwadze wspólne rozwiązywanie problemów, wsłuchiwanie się w cudze uwagi i sugestie, pomysły.
Stres w pracy jest niepożądanym doradcą. Wiele profesji jest pracą w stresie. Praca kierownika produktu jest wyjątkowo stresująca, bo odpowiedzialna. Wiele osób liczy na kierownika, wymaga od niego podejmowania ryzyka, decyzji. Kierownik musi wykazać się kompetencjami zarówno w zakresie promocji, sprzedaży jak również zarządzania kapitałem ludzkim. Różnorodność zadań jakie wykonuje kierownik produktu wcale nie ułatwia pracy, a wręcz przeciwnie.
Nie rzadko trzeba być jednocześnie marketingowcem i sprzedawcą. Pomaga w tym doświadczenie oraz praktyka. Teoria nie zawsze się sprawdza, za to bagaż doświadczeń może okazać się niezwykle pomocny w codziennej pracy kierownika produktu.