Zwiększenie popytu

zwiększenie popytuSprzedaż bywa dynamiczna, a nad utrzymaniem jej w ryzach panuje kierownik produktu. Zarządza on dostawami, promocjami, optymalizacją produktu, jak i wytycza strategię penetracji rynku. Jednym z zadań przed jakimi stoi każdy kierownik produktu, jest podsycanie popytu na dany produkt. Zadanie to nie jest łatwe, zwłaszcza gdy konkurencja depcze nam po pietach i produktów podobnych przybywa. Co więcej, trudności nastręczają produktu lepsze od naszych.

W takiej sytuacji kierownik produktu musi podjąć decyzję o ulepszeniu produktu. Czasami decyzje muszą być błyskawiczne, również te dotyczące wykorzystania okazji sprzedaży. Od kierownika produktu zależy wprowadzenie produktu do kolejnej sieci, rodzaj dystrybucji, kanały sprzedaży itp. Co więcej to kierownik dyktuje cenę. Od jego decyzji zależy w  jakich przypadkach można ją negocjować.

W wielu firmach stanowisko kierownika łączone jest z kilkoma innymi. Kombinacja kompetencji może być różnorodna, mimo tego samego nazewnictwa posady. Ubiegając się o taką pracę, dobrze jest dopytać o to, czym zajmuje się kierownik w tej konkretnej firmie. W jednych firmach uprawnienia kierownicze są bardzo rozległe w innych to tylko kwestia figury lub bardzo ograniczonych możliwości i złożonych zależności w pracy zespołu sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *