Prowadzenie własnej firmy produkcyjnej jest ogromnym wyzwaniem. Zadbanie o różne aspekty produktu, zbytu, dochodów, utrzymania firmy i pracowników to wszystko spoczywa na naszej głowie, jednak czy kiedyś myślałeś o tym jak się mianować?
Jedni już na etapie rozpoczynania działalności nazywają się dyrektorami, inni nawet u szczytu kariery nie myślą o tym, by nazywać się kierownikiem. O ile w większych firmach występuje potrzeba dookreślenia kompetencji i kierownik produktu jest jednym ze stanowisk niezbędnych, tak w mniejszych firmach rzadko wyodrębnia się funkcje kierownika produktu, sprzedaży, promocji itd. Jeden szef zarządza kadrami, księgowością jak i produktem.
We własnej firmie kierowanie rozwojem produktu jest zdecydowanie prostsze niż w większej organizacji, gdzie nie możemy w pełni decydować o produkcie bez konsultacji zespołowych. Ma to jednak pewne niedogodności, bowiem konsultacje z innymi osobami różnych specjalizacji pozwalają na wyłonienie najlepszych rozwiązań, burze mózgów i znalezienie słabych punktów naszych pomysłów. Kiedy sami o wszystkim musimy zdecydować, narażeni jesteśmy na ryzyko błędu.