Wykształcenie z zakresu zarządzania jest ważne w ubieganiu się o stanowiska menadżerskie. Doświadczenie jedynie pomaga w byciu dobrym kierownikiem. Niestety bardzo rzadko kierownik jest idealnym kierownikiem, nie mając rzeczowej wiedzy o sposobach zarządzania. Urodzeni liderzy to wyjątki. Pewnym remedium na brak wiedzy jest jej uzupełnienie. Pracodawca dostrzegając potencjał w pracowniku, może skierować go na szkolenia z zakresu zarządzania, by z czasem móc go awansować na stanowisko kierownika.
Awans na stanowisko kierownicze wymaga od pracownika odnalezienia się w nowych realiach. Praca ta już nie tylko zobowiązuje do kompetencji w zakresie produktu, jego technologii produkcji czy sprzedaży, ale obejmuje także pracę z ludźmi, zespołem. Bez względu na to czy jesteśmy kierownikiem zespołu sprzedaży, czy pracujemy jako kierownik produktu, bądź marketingu, mamy pod sobą pracowników, którym wyznaczamy obowiązki, których kontrolujemy przy pracy i rozwiązujemy sytuacje problematyczne. Pracownicy muszą mieć do nas zaufanie, ale jednocześnie my jako kierownicy produktu musimy mieć autorytet u pracowników. Zdolności zarządcze są na tym stanowisku niezwykle ważne, czasem ważniejsze od merytorycznej wiedzy dotyczącej produktu.