Każdy produkt ma zespół, który go stworzył i który nim zarządza. Skoro zespół, to również kierownik produktu. Osoba ta podejmuje kluczowe dla produktu decyzje, tak o wprowadzeniu na rynek, jak i dotyczące wycofania. Wszelkie modyfikacje i problemy z produktem muszą zostać zgłoszone i omówione z kierownikiem produktu. Kierownik w dalszej kolejności konsultuje wybrane tematy z członkami zespołu, którzy odpowiadają za daną sferę, cechę wyrobu.
Aby produkt sprzedawał się dobrze, był ceniony i lubiany na rynku, musi być zarządzany przez właściwego kierownika produktu. Wypuszczenie produktu na rynek bez nadzoru, prowadzi do jego wyparcia z czasem, czy to przez konkurencję, czy nowszy model. W zależności od strategii firmy produktom pozwala się wyginąć, bądź też kreuje się na bazie dotychczasowych produktów zupełnie nowe ich odmiany, dostosowane do aktualnych trendów na rynku.
Bycie kierownikiem produktu to świetna przygoda, pełna wyzwań i aktywności. Bez wątpienia w takiej pracy się nie znudzisz. Każde zadanie jest nowe, inne, a często niepewne, dyktowane przez rynek zarówno w czasie jak i przestrzeni.