W pracy na stanowisku kierowniczym liczy się zarządzanie kapitałem ludzkim, ale również zarządzanie czasem. Często nieharmonijny sposób wykonywania czynność dezorganizuje całość, uniemożliwiając wykonanie projektu na czas, we właściwej jakości i cenie. Kierownik produktu musi umieć zarządzać zasobami i czasem, a przy tym ludźmi. W praktyce nie jest to zadanie banalnie łatwe, wręcz przeciwnie, wymaga elastyczności, ale i asertywności, stanowczych decyzji i ogromnej pewności siebie.
Mimo przeciwności nie można się poddawać, godzić na kompromisy i wdawać w niepotrzebne dyskusje zajmujące cenny czas. Młodzi kierownicy, zwłaszcza ci młodzi stażem pracy, doświadczeniem nie mający praktyki w radzeniu sobie z problemami, reakcją na kryzys i konieczność wprowadzenia zmiany, popełniają błędy. Umiejętność wybrnięcia z trudnych sytuacji każdorazowo uczy ich czegoś nowego. Wystarczy kilka miesięcy popracować w tym charakterze, by poprawić swoją skuteczność działania i czuć się swobodnie na stanowisku kierownika produktu. Sama technika pracy jest niezależna od tego jakim produktem przyjdzie nam zarządzać, liczy się projekt, zmienne i zasoby, którymi dysponujemy w określonym czasie.