Głównym celem stanowiska kierownika ds. produktu jest tworzenie i nadzór nad realizacją strategii marketingowej jednego produktu lub grupy produktów, kierownik ds. produktu Wałbrzych. Do podstawowych obowiązków kierownika należą między innymi:
nadzór nad pracą podległego personelu,
- prowadzenie badań marketingowych,
- tworzenie strategii promocji wybranego produktu lub grupy produktów zgodnie z ogólną polityką marketingową firmy,
- aktywne poszukiwanie możliwości zwiększenia sprzedaży wybranego produktu lub grupy produktów we współpracy z pracownikami działu sprzedaży i klientami firmy.
Zgodnie z tym, co można zaobserwować na stronach poświęconych rynkowi pracy i ofertom zatrudnienia publikowanym każdego dnia, najważniejszymi kompetencjami zawodowymi kandydata na stanowisko kierownika powinny być: umiejętności komunikacyjne, świadomość komercyjna, umiejętność kierowania kapitałem ludzkim i zarządzania budżetem, wiedza z zakresu sprzedaży i marketingu, znajomość rynku i branży, zdolności organizacyjne, inicjatywa, przedsiębiorczość i kreatywność. Ponadto, do najczęściej spotykanych wymagań rekrutacyjnych należą:
- wykształcenie wyższe,
- doświadczenie zawodowe związane z samodzielnym zarządzaniem produktem,
- znajomość rynku i specyfiki branży oraz narzędzi i technik marketingowych.