Praca kierownik produktu Praca kierownik produktu
  • Strona główna
  • Oferty pracy
  • Kompendium
    • Charakterystyka zawodu
    • Cztery cechy dobrego product managera
    • Na co uważać
    • O stanowisku kierownika
    • Pensja pensji nie równa
    • Podstawowe zadania product managera
    • Zakres obowiązków product managera
  • Wiadomości
    • Indywidualne nastawienie
    • Informacje o zawodzie
    • Nauka i kursy
    • Rynek pracy
    • Sprzedaż
Praca kierownik produktu
Kierownik produktu / Podstawowe zadania product managera

Podstawowe zadania product managera

Zarządzanie produktem jest systematycznym procesem biznesowym polegającym na aktywnym zarządzaniu cyklem życia danego produktu. Product Manager, czyli kierownik ds. produktu Leszno jest swoistym mistrzem produktu odpowiedzialnym za sukces komercyjny swojego produktu. Do osiągnięcia sukcesu kierownik potrzebuje wsparcia całej organizacji, w ramach której pracuje. Do podstawowych zadań product managera należą:

  • 44Ciągłe monitorowanie potrzeb i oczekiwań rynku w perspektywie przyszłego rozwoju technologii oraz produktów konkurencji. Należy również pamiętać o zmieniających się uregulowaniach prawnych.
  • Opracowanie własnego Product Business Planu.
  • Strategiczne zarządzanie własnym produktem. Portfolio produktów prowadzone i monitorowane od koncepcji do standaryzacji.
  • Określić i tworzyć różne pakiety i aplikacje, które będą łączyć produkty z więcej niż jednego portfolio i w ten sposób dostarczą klientom innowacyjnych rozwiązań.
  • Zarządzanie procesem tworzenia produktów oraz tworzenie multidyscyplinarnych zespołów biznesowych. Podkreślenie jak ważna jest zasada synergii jest fundamentalna do osiągnięcia sukcesu w tym zakresie. Zespół współpracujący powinien się spotykać i analizować wytyczone cele biznesowe tak często jak tylko jest to konieczne i możliwe.
  • Zapewnienie wsparcia sprzedaży tj. Opracowanie istotnych materiałów szkoleniowych (audio wizualne, procedury zamawiania produktu, karty danych technicznych, książki itp.)
  • Planowanie, przygotowywanie oraz udział w prezentacjach dotyczących produktu zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.
  • Monitorowanie i kontrola budżetu związanego z produktem.
  • Techniczne przygotowanie portfolio produktu.
  • Opracowanie i prowadzenie polityki cenowej dla danego produktu.
  • Rozwijanie i monitorowanie istotnych czynników sukcesu dla danego produktu zgodnych z założonym biznes planem.
  • Planowanie nowych wersji produktu i zarządzanie nimi.
  • Wspieranie polityki po sprzedażowej dla danego produktu.

Dodaj komentarz (Anuluj odpowiedź)

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany. Wymagane pola są zaznaczone *

*
*

Kierownik produktu

Najnowsze wpisy

  • Kreatywność jest w cenie
  • Zarządzanie projektem
  • Gdy trzeba interweniować
  • Umiejętności zarządzania
  • Kierownik we własnej firmie

Komentarze

  • Piotrek o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.
  • Anka85 o Zasada nr 2. przy wprowadzaniu nowego produktu: zaspokojenie potrzeby klienta.